Alla dessa nyårslöften..

Jag tror inte det bara är jag som gör samma misstag varje år på tolvslaget den 31a december.. eller?

Raddar upp en hel lista i huvudet på löften som måste hållas nu när det ska bli nytt år och allt, som att det skulle fungera bättre just den dagen av alla 365 dagar på året.
Jag har aldrig lyckats hålla ett nyårslöfte någonsin i mitt liv. Jag tänkte skippa löftena i år men sen slog det mig, nytt år utan löften?! Det kommer jag aldrig kunna hålla, lika bra att lova dom på momangen. I år körde jag dock på en ny taktik, jag berättade inte för någon om vilka löften jag hade tänkt mig, vilka var:

  1. Gå på diet, kan ju faktiskt va trevligt att gå ner några kilo inför vårens snygga kläder.
  2. Börja plugga mer, oftare och bättre. Hittils har slappat och "på håret" klarat mina universitetsstudier.

Jaha, nu är det 6 dagar sen jag skålade in det nya året med bubbel och härligt sällskap.
Och hur har detta gått?

Över förväntan faktiskt om jag får säga det själv. Första året jag inte har avbrutit mina löften i samma stund som jag lovade dom. Jag har nämligen gått på diet i 5 dagar och tappat 2 kilo. Dessutom har jag pluggat, kanske inte så bra som jag hade tänkt men jag har iaf pluggat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0